\ تیر 91 - طرفداران Taylor Swift
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

 

بیوگرافی تیلور سوئیفت :

نام : تیلور آلیسون سوئیفت

تاریخ تولد : 13 دسامبر 1989
محل تولد : پنسیلوانیا

محل زندگی : آمریکا

تیلور آلیسون سوئیفت (به انگلیسی: Taylor Alison Swift) (زاده? 13 دسامبر 1989)، خواننده? کانتری/پاپ و ترانه‌سرای آمریکایی است؛ تیلور این خواننده آمریکایی در سن 21 سالگی توانسته آنقدر خودش رو در عرصه موسیقی و خوانندگی معروف کند که در سال 2008 توانست رتبه نخست بهترین و زیباترین خواننده زن را در آمریکا کسب کند.

او دختر اسکات و آندره آ سوئیفت است و یک برادر کوچکتر بنام آستین هم دارد. تیلور در مزرعه پرورش درختان کریسمس بزرگ شده که در خارج از ریدینگ ، پنسیلوانیا قرار دارد.

پدرش یک دلال سهام و مادرش زنی خانه دار است. هنگامی که او سال چهارم بود در مسابقات ملی شعر با یک شعر سه صفحه ای بنام «هیولایی در گنجه من» شرکت کرد و برنده شد.

تیلور در مورد مرد زندگیش اینطوری می گوید : دوست ندارم با مرد لوسی آشنا شوم که هیچ کاری نکند و من مجبور شوم تمام کارها را خودم انجام بدهم و او را هم زیر نظر داشته باشم. فرد ایده آل من جاه طلب و بلندپرواز است.

در سال 2006 او نخستین آهنگش بنام «تیم مک‌گراو»∗، را روانه? بازار کرد. در اکتبر 2006 او نخستین آلبومش را که نام خودش را برای آن انتخاب کرده بود منتشر کرد که 5 آهنگ آن آلبوم در جدول داغ‌ترین آهنگ‌های کانتری قرار گرفتند. او همچمنین دارای گواهی‌نامه پلاتین سه گانه از انجمن صنعت ضبط آمریکا می‌باشد.

نیویورک تایمز در وصف سویفت نوشته‌است که او یکی از بهترین ترانه‌سراهای پاپ و در درجه نخست کانتری است، فردی عملگرا که بیشترین تماس با زندگی درونیش را نسبت به بزرگسالیش دارد. بر طبق نظر نیلسن سوند اسکن∗، سویفت بزرگترین هنرمند موسیقی از نظر فروش در سال 2008 در آمریکا بوده و فروش آلبوم‌های او بیش از 4 میلیون نسخه بوده‌است. آلبوم‌های بی باک∗و تیلور سویفت درپایان سال 2008 شماره 3 و 6 فروش را به ترتیب با 2?1 و 1?5 میلیون عدد آلبوم بدست آوردند. «نیلسن سوند اسکن» از مجموع فروش آلبومهاش عنوان بهترین فروش یک موزیسین را به او داد. آلبوم بی باک از آوریل 2004 به‌مدت 11 هفته پیاپی، شماره 1 بیلبورد 200 بود. از سال 2000 تاکنون هیچ آلبوم دیگری این رکورد را به‌دست نیاورده‌است.

سویفت در سال 2009 از سوی مجله? بیلبورد بعنوان هنرمند سال انتخاب شد. او اولین خواننده در تاریخ «نیلسن سوند اسکن» است که با دو آلبوم متفاوت در جدول 10 آلبوم برتر سال قرار دارد. سویفت اولین خواننده زن در تاریخ موسیقی کانتری است که آلبومش شش هفته رتبه 1 را در بیلبورد 200 داشته‌است. درمیانه ژانویه 2009 سویفت اولین خواننده کانتری بود که 2 میلیون دانلود اینترنتی از سه آهنگش انجام شده‌بود.

مجله? فوربز در سال 2009 او را به‌عنوان 69امین فرد مشهور پرقدرت با درآمد 18 میلیون دلار انتخاب کرد. در سال 2010 سویفت با درآمد 45 میلیون دلار جایگاه 12ام فهرست فوربز را به‌خود اختصاص داد. در ژانویه 2010 «نیلسن سوند اسکن» او را در صدر لیست فروش دیجیتالی آهنگ‌ها با فروش 28 میلیون تراک دیجیتالی قرار داد که در تاریخ موسیقی بی‌سابقه بوده‌است. او تاکنون موفق به فروش 20 میلیون نسخه آلبوم و 33 میلیون تک آهنگ در سراسر جهان شده است.
1 ابتدای زندگی
2 زندگی شخصی
3 حرفه موسیقی
4 آلبوم‌ها
4.1 تیلور سویفت Taylor Swift
4.2 بی باک Fearless
4.3 حالا صحبت کن Speak Now
4.4 مال من Mine
5 فعالیت های وی در سال 2012 تا کنون
6 فعالیت های دیگر
6.1 کارهای مد و دست آوردها
6.2 محصولات
6.3 فعالیت های خیر خواهانه
7 پانویس
8 منابع
9 پیوند به بیرون

ابتدای زندگی

سویفت متولد ویومیسینگ، پنسیلوانیا است. او دختر اسکات و آندره‌آ سویفت است و یک برادر کوچکتر بنام آستین هم دارد. تیلور در مزرعه پرورش درختان کریسمس بزرگ شده که در خارج از ریدینگ، پنسیلوانیا قرار دارد. پدرش یک دلال سهام و مادرش زنی خانه دار است. هنگامی‌که او سال چهارم بود در مسابقات ملی شعر با یک شعر سه صفحه‌ای بنام «هیولایی در گنجه من»∗ شرکت کرد و برنده شد. در ده سالگی او به اجراهایی در اطراف شهرش – رقابت‌های karaoke، فستیوال‌ها و نمایشگاه‌ها- پرداخت و همچنین شروع به نوشتن آهنگ کرد.وقتی که 12 سالش بود او تمام تابستان را به نوشتن یک رمان 350صفحه‌ای اختصاص داد، که هیچ وقت چاپ نشد. شروع فراگیری گیتار را از یک تعمیرکار کامپیوتر که به او نشان داد چطور می‌توان با سه آکورد بنوازد بود.بعد از آموختن آن او اولین شعرش بنام «خوشبختی تو»∗ را نوشت. بیشترین تاثیر موسیقیایی را شنایا تواین بر روی سویفت گذاشت.ضمن آنکه افراد دیگری بر روی او تاثیر گذاشتند همچون لی آن ریمس∗، تینا ترنر، دالی پارتن و مادربزرگش. با اینکه مادربزرگش یک خواننده حرفه ای اپرا بود، اما ذائقه تیلور بیشتر به سمت موسیقی کانتری بود.در نوجوانی او علاقه و عشقش را نسبت به پاتسی سلین و دالی پارتن گسترش داد.
زندگی شخصی

تیلور سوئیف در سال 2008 با خواننده ی پاپ جو جوناس دوست شد که رابطه ی آنها در ماه اکتبر همان سال به پایان رسید. سوئیف در آهنگ “Forever & Always” از آلبوم “بی باک” نشان داد که جو جوناس قلب او را شکسته است. در سال 2009 شایعاتی مبنی بر رابطه ی او با تیلور لاتنر پخش شد. در اواخر سال 2010 او با جیک جیلنهال رابطه برقرار کرد که رابطه ی آنها در اوایل 2011 به هم خورد. همچنین حدس و گمان هایی وجود دارد مبنی بر اینکه تیلور سوئیفت به جان مایر علاقه مند است و گفته شده که آهنگ “Dear John” از آلبوم “حالا صحبت کن” درباره ی جان میر است.
حرفه موسیقی
نترانه‌شناسی تیلور سوئیفت

در یازده سالگی سویفت اولین سفرش را به نشویل انجام داد و امیدوار بود یک برنامه ضبط با نمایش و نوزیع آن و آواز خواندن با شعرهایش داشته باشد.او کپی هایی برای این کار انتخاب کرد اماآنها مورد قبول واقع نشدند.پس از بازگشت به پنسیلوانیا از او برای آواز خواندن در تورنمنت تنیس آزاد آمریکا دعوت شد. جاییکه تفسیر او از سرود ملی مورد توجه بسیار قرار گرفته بود.سویفت در سن 12 سالگی شروع به نوشتن آهنگ و نواختن آن با گیتار 12 سیمه کرد.او مرتبا به نشویل رفت و آمد میکردو آهنگهایی را با آهنگ نویسان محلی مینوشت. وقتی که 14سالش بود خانواده اش تصمیم گرفتند به حومه شهر نشویل بروند.در این سن او به عنوان جوانترین فرد سراینده ملحق شده به شرکت Sony/ATV Tree publishing house بود.در 15سالگی او از RCA Records بیرون آمد بعلت اینکه شرکت او را برای برنامه Artist development deal میخواست نگهدارد. بعد از اجراهایش در محل اجتماع آهنگ نویسان در نشویل بنام«کافه بلو برد»∗، او توجه اسکات بورچتا∗ را به خودش جلب کرد کسی که او را به شرکت بیگ ماشین رکوردز∗ معرفی کرد.
آلبوم‌ها
تیلور سویفت (2006)
بی باک (2008)
حالا صحبت کن (2010)
مال من (2011)
تیلور سویفت Taylor Swift

او برای نخستین بار اولین آهنگش بنام «تیم مک گراو»∗، که نوشتن آن را در خلال کلاس ریاضی در دبیرستان انجام داد[1] را روانه بازار کرد که رتبه ششم را در مجله « هات کانتری سونگس » ∗به دست آورد.موزیک ویدیو « تیم مک گراو » باعث دریافت جایزه ” مهمترین پیشرفت ویدیوی سال ” در اهدای جوایز CMT سال 2007 شد.او اولین آلبومش را که بنام خودش یعنی ” تیلور سویفت ” را در 24 اکتبر 2006 منتشر کرد.این آلبوم در هفته ی اول فروش خود با 39000 نسخه به فروش رسید. قابل ذکر است که این آلبوم موفق به کسب رتبه 1 در برترین آلبوم سبک کانتری در نمودارهای بیلبورد و رتبه 5 درBillboard 200 نیز شده و به مدت 8 هفته در بالای نمودار بهترین آلبوم های سبک کانتری قرار داشت. دومین آهنگ از آلبومش بنام «قطرات اشکی بر روی گیتارم»∗ در 24 فوریه 2007 منتشر شد.این آهنگ رتبه 2 را در « هات کانتری سونگس » و رتبه 33 را در « بیلبورد هات 100 » ∗ بدست آورد.این آهنگ دوباره با یک رمیکس و ترکیبی از پاپ و کانتری پخش شد و رتبه 13 را در « بیلبورد هات 100 » و رتبه 11 را در « بیلبورد پاپ 100 » بدست آورد. در اکتبر 2007 تیلور جایزه ” هنرمند/سراینده/سال ” را از جشنواره ” سرایندگان نشویل “∗ را برد که عنوان جوانترین برنده این جایزه را از آن خود کرد. سومین آهنگش بنام «آهنک ما»∗ به مدت 6 هفته رتبه 1 را ” کانتری چارتس” و رتبه 16 را در « بیلبورد هات 100 » و رتبه 24 را در « بیلبورد پاپ 100 » بدست آورد.
بی باک Fearless

تیلور سویفت دومین آلبوم خودش را با نام «بی باک»∗در 11 نوامبر 2008 توسط بیگ ماشین منتشر کرد سبک آلبوم کانتری پاپ بوده و در « بیلبورد 200 » رتبه اول را در آمریکا بدست آورد که در هفته اول, 592,000 نسخه از این آلبوم فروخته شد. این آلبوم بعدا به عنوان اولین آلبوم فروخته شده در بالای یک میلیون نسخه در سال 2009 شناخته شد. و همچنین موفق به کسب 4 جایزه گرمی از جمله تحت عنوان بهترین آلبوم سال نیز شد.
حالا صحبت کن Speak Now

حالا صحبت کن نام سومین آلبوم خواننده کانتری آمریکایی تیلور سوئیفت است. این آلبوم 25 اکتبر 2010 از طریق کمپانی “بیگ ماشین” منتشر شد[2][3]. تیلور سوئیفت دو سال گذشته را بر روی این آلبوم کار کرده‌بود[4] و در استودیو های مختلف ضبط شده بود. سوئیفت متن تمام شعر ها را خود گفته است و فضای کار نیز بمانند کارهای قبلی سوئیفت و متن ترانه ها نیز عاشقانه است. کاور آلبوم نیز در 18 آگوست 2010 و از طریق مجله “یو اس ویکلی” رونمایی شد[5].
مال من Mine
پس از انتشار، آلبوم نقد های اکثرا مثبتی دریافت کرد و توانست در صدر بیلبورد 200 قرار گیرد. آلبوم در هفته اول منتشر شدنش، به فروش 1?047?000 رسید و تمام 14 کار آلبوم، در بیلبورد 100تای برتر قرار داشتند. برترین آهنگ نیز، ترانه “مال من” بود که در رده سوم قرار گرفت.قابل ذکر است که در ماه دسامبر سال2011 سه میلیون و هشت صد هزار نسخه از این البوم در ایالت متحده آمریکا به فروش رسید و موفق به کسب پلاتین 3گانه از طرف انجمن صنعت ضبط آمریکا(RIAA)نیز شد.برای این آلبوم نیز تور جهانی در نظر گرفته شده بود که در تاریخ 18 مارس 2012 در اوکلند/نیوزلند به پایان رسید[6].
فعالیت های وی در سال 2012 تا کنون

در اکتبر 2011 ، سوئیفت به همراه Ryan Seacrest تا آن زمان 25 آهنگ برای آلبوم بدون عنوان و بعدی Speak Now ضبط کرده و طبق برنامه در اواخر سال 2012 منتشر خواهد کرد . او در این باره گفت : « اگر بخواهم صادق باشم ، آن ها غمگین هستند » . در فوریه ی 2012 او در مصاحبه ای با MTV این مسئله را بیان کرد که قرار است با افرادی مشغول به کار شود که همیشه آرزو داشته است . افرادی که از جای مختلف موسیقی سربرآورده اند . درباره ی مضمون آلبوم نیز این گونه توضیح داد : « عشق همیشه مهمترین موضوع در هر آن چیزی که من می نویسم است . به این دلیل که هیچوقت هیچ دو رابطه ی یکسانی وجود ندارد . هیچ دو باری وجود ندارد که عشق را در یک حالت حس کنید و یا شکست خوردن و یا رد کردن را . همه ی این ها متفاوت اند و من همیشه مجذوب آن ها بوده ام . من واقعاً دوست دارم که به تأثیرات متقابل انسان ها بازگردم و این که چگونه در یکدیگر احساس ایجاد می کنیم » . در پایان آوریل 2012 ، سوئیفت همچنان مشغول ضبط آلبوم بود .

همچنین همکاری سوئیفت در آهنگی به نام « هر دوی ما »(Both of Us)ازآلبوم جدیدانتشارB.O.B،ابرهای عجیبClouds که در اولین روز مه 2012 منتشر شد تأیید شده است . t

کارهای مد و دست آوردها

سوئیفت ،عکس روی جلد چندین مجله بوده است.اوcover girl مجله ی blender بوده است.که در پانزدهمین سالگرد این مجله یکی از دو خواننده ی کانتری بوده که این مجله به آنها پرداخته است.وی در مجله ی people در لیست زیباترین اشخاص سالهای 2008و2009و2010 بوده است.همچنین،به عنوان نفر پنجاه و هفتم درلیست جذابترین ترین خانم های سال 2008 مجله maxim ، نفر پنجاهم در سال 2009 و نفر سی و یکم در سال 2010 انتخاب شد.Cosmo Girl سوئیفت را به عنوان دختر سال 2008 انتخاب کرد.وی توسط مجله رولینگ استونStone Magazine به عنوان یکی از The RS 100:Agents of Change انتخاب شد.سوئیفت کاندیدای نامزدی مجله تایمز در لیست TIMEs “2009 The Time 100 Finalists” شد،که بر مبنای رای گیری اینترنتی می باشد.مجله ی people سوئیفت را به عنوان یکی از بیست و پنج نفر جالب سال 2009 انتخاب کرد.
محصولات

در اواخر سال 2008، Jakks Pacific یک عروسک از سوئیفت را روانه ی بازار کرد.همچنین سوئیفت چهره ی تبلیغاتی جین های L.E.I Jeans [1] از سال 2008 تا به حال بوده است.سوئیفت و خط تولید لباس L.e.i با هم قرار داد بسته تا بر مبنای نوع لباس پوشیدن سوئیفت،یک خط تولید را راه اندازی کنند.که درنمایشگاه وال-مارت به نمایش درآمد.با این وجود سوئیفت گفته است که نمی خواهد به او لغب طراح لباس را بدهند بلکه میخواهد الهام بخش این خط تولید لباس بر مبنای نوع پوشش خود باشد.او گفته:من نمی خواهم این طور به نظر برسد که من یک شغل جدید به عنوان یک طراح را شروع کرده ام…این خط تولید لباس تیلور سوئیفت نیست.در سال 2009 سوئیفت جدید ترین هنرمند سخنگوی National Hockey Leagues شد و در تبلیغات Nashville Predators نیز ظاهر شد. در می 2009 سوئیفت یک شکایت نامه(که تا آگوست سال 2010 سربسته ماند)را بر علیه تعدادی از فروشندگان غیر مجاز که محصولات تغلبی را با نام وی عرضه میکردند،تنظیم کرد.وی خواستار یک محاکمه شد که در آن موضوعات: جبران خسارت مالی،مجازات کیفری،سه نمونه از خسارات متحمل شده و لطمه به اعتبار وی را بررسی کنند و خواهان بازپرداخت حقوق وکلایش توسط آنها گردید.دادگاهی در نشویل آمریکا مسئولیت اعلام حکم و بررسی قضایی را بر علیه فروشندگان بر عهده گرفت،کسانی که در چندین کنسرت مختلف تیلور سوئیفت شناسایی شده بودند.دادگاه دستور توقیف محصولات فروشندگان و نابودی آنها را صادر کرد.در پانزدهم جولای سال 2011 وب سایت رسمی سوئیفت اعلام کرد که او با شراکت Elizabeth Arden در حال ساخت یک عطر می باشند، که در اکتبر سال 2011 عرضه شد.اسم این عطر Wonderstruck می باشد که نام این عطر الهام گرفته از آهنگ Enchanted است که در آلبوم Speak Now می باشد.همچنین سوئیفت با Greetings American Greetings در حال کار کردن می باشد.
فعالیت های خیر خواهانه

در بیست و یکم سپتامبر 2007 سوئیفت به مبارزه برای محافظت از بچه ها برعلیه مهاجمان و سارقان اینترنتی کمک کرد.[2] وی با [Phil Bredesen] شهردار شهر تنسی تشکیل یک تیم را داده تا با سواستفاده های جنسی در اینترنت مبارزه کنند. این مبارزات یک ساله با همکاری رییس پلیس شهر تنسی ،باعث تامین امنیت اطلاعات و محتوای اینترنت برای والدین و دانش آموزان در سراسر ایالت می باشد.در اوایل سال 2008 سوئیفت وانت پیک آپ صورتی رنگش را که توسط کمپانی موسیقی وی به او هدیه داده شده بود را به صندوق حمایت از بچه های Victory Junction Gang اهدا کرد.در جون 2008 سوئیفت تمام درآمد محصولات خود در فستیوال موسیقی محلی 2008 آمریکا را به سازمان صلیب سرخ اهدا کرد. سوئیفت در جشنواره ی Time 100 ،جایی که از وی تقدیر به عمل آمد. سوئیفت صد هزار دلار را به سازمان صلیب سرخ در Cedar Rapids [3] آیووا اهدا کرد،تا به سیل زدگان سال 2008 آیووا کمک شود.سوئیفت با شبکه ی ساند مترز همکاری نمود تا به شنونده ها آموزش بدهد که چگونه شنونده ی مسئولیت پذیری باشند.Swift Supports@15 یک گروه اجتماعی است که توسط Best Buy[4] حمایت مالی میگردد و به نوجوانان این فرصت را می دهد تا از طریق این بلاگ فعالیت های خیر خواهانه را مدیریت نمایند.یکی از آهنگ های سوئیفت”Fifteen” در این مبارزات اجرا شد. سوئیفت با شرکت کردن در کنسرت Sound Relief سیدنی به سازمانVictorian Bushfire Appeal کمک کرد. تا به قولی بیشترین همکاری را با سازمان صلیب سرخ استرالیا تا به حال توسط هر هنرمندی را داشته باشد. سوئیفت لباس جشن فارغ التحصیلی خود را به DonateMyDress.orgاهدا نمود که فروش آن هزار و دویست دلار برای این سازمان به ارمغان آورد.در بیستم نوامبر سال 2009 پس از یک اجرای زنده در برنامه، شب بچه های محتاج به کمک در بی بی سی سوئیفت به تری وگان اعلام کرد که او سیزده هزار دلار از دارایی شخصی خودش را برای این هدف اهدا میکند. در سیزدهم دسامبر در جشن تولد خود تیلور سوئیفت او دویست و پنجاه هزار دلار را به مدرسه های مختلفی که با آنها در ارتباط بوده یا در آنها تحصیل نموده،اهدا کرد.سوئیفت یک جفت از کفشهای خود را که رویشان را امضا کرده بود را به سازمان هیرو داده تا در حراج به فروش رسانده و برای کمک به زنان سرطانی به مصرف برسانند. در مواجه با سیل می 2010 تنسی، سوئیفت نیم میلیون دلار را طی یک مراسم در ایستگاه تلوزیونی نشویل که با مجری گری WSMV بود، اهدا کرد. در بیست و سوم می سال 2011 تیلور سوئیفت آخرین اجرا از تور آمریکای شمالی خودش را به یک کنسرت خیر خواهانه برای آسیب دیدگان طوفان های جنوب شرقی آمریکا تبدیل کرد این کنسرت در نشویل باحضور سیزده هزار نفر انجام شد و بیش از هفتصد و پنجاه هزار دلار از فروش بلیط ها و محصولات دیگر عرضه شده در این نمایش به دست آمد.بلافاصله این کنسرت در جشنواره ی Do Something سال 2011 تقدیر شد.در جولای سال 2011 در همین راستا سوئیفت دویست و پنجاه هزار دلار را به صندوق خیریه ی مربی تیم فوتبال آلاباما Nick Saban’s که صندوقی برای کمک به بچه های طوفان زده ی آلاباما میباشد اهدا کرد. تیلور به خاطر این سوابق نیک در مراسمجایزه انتخاب کودکان نیکلودین سال 2012 از بانوی اول ایالت متحده آمریکا،میشل اوباما، موفق به کسب جایزه گردید.


+ تاریخ پنج شنبه 91/4/22 ساعت 9:18 صبح نویسنده تیلور | نظر